Rég nem láttam semmi érdekeset... de most itt van! Az Infomod System oldalán olvastam a következő leírást...
FOERST Tehergépjármű és Autóbusz szimulátor
A FOERST vezetéstechnikai szimulátort autósiskolák számára és továbbképző központokban történő alkalmazásra fejlesztette ki a több mint 30 éves tapasztalattal rendelkező gyártó, a Foerst GmbH. A szoftverillesztésnek köszönhetően tehergépjármű vagy busz kerül szimulálásra. A felépítmény tömör, robosztus szerkezetű és eredeti MAN kezelőelemekkel és kormánykerékkel készült. A sebességváltás a legmodernebb tehergépjárművekben megtalálható „soft tip” rendszerű 8 fokozatú sebességváltó rendszerrel történik. (Opcionálisan hagyományos 8 fokozatú sebességváltóval is kérhető) A műszerfalat egy 15“ síkképernyő szimulálja, amely minden járműtípushoz megfelelően illeszkedik. A megjelenítő rendszer 3 darab, 32“ LCD kijelzős síkképernyőből áll. Az ülés három fokozatban szabadon állítható, biztonsági övvel.
A természetes hangeffektusokról pozícionált többcsatornás hangrendszer gondoskodik. Az egyenetlen útszakaszt szimuláló fejezetben érzékelteti az egyenetlen útpálya okozta rázkódásokat és a vezetés közben bekövetkező dinamikus eseményeket, valamint egyúttal gondoskodik a vezetőfülke függőleges irányú mozgásáról is (fékezéskor és gyorsításkor bólint). A szimulátor teljesen magyar nyelvű mind a menürendszer mind az egyéb feliratok és instrukciók szempontjából.
Szállítási szélesség: 78 cm, Teljes szélesség: 2,10 m, Hosszúság: 1,60 m, A vezetőfülke modul súlya az egyenetlen útszakaszt szimuláló készülékkel: 200 kg, A megjelenítő rendszer súlya: 155 kg. Hálózati csatlakozás: 230 V, 4,5 A, Horizontális látószög: 180°.
NKH TÁJÉKOZTATÓ - részletek
Járművezetés a vészhelyzetek létrehozására alkalmas tanpályán vagy korszerű szimulátor berendezésen
E gyakorlati vizsgaelem célja annak a felmérése, hogy a vizsgázó hogyan tudja kezelni a járművet különböző útviszonyok mellett, nedves és különösen síkos útfelületen.
A végrehajtandó feladatok a következők:
- vészfékezéssel történő megállás,
- haladás közbeni megpördülés, sodródás esetén a gépkocsi megtartása az úton,
- fékezés közbeni megpördülés, sodródás esetén a gépkocsi megtartása az úton,
- megpördült gépkocsival megállás akadály előtt,
- akadály kikerülése fékezéssel és fékezés nélkül.
A gyakorlat csúszós pályán és korszerű szimulátoros berendezésen is végrehajtható. A gyakorlatok megtervezéséért a képzőszerv vezetője, a feladatok szakszerű és biztonságos végrehajtásáért a tréningvezető oktató (instruktor) felel. A gyakorlat ideje 30 perc.
Korszerű szimulátornak minősíthető az a berendezés, amelyik:
Eredeti gépkocsi berendezéseket tartalmaz,úgy mint:
- - vezetőülés biztonsági övvel,
- - műszerfal,
- - pedálok,
- - sebességváltó kar,
- - kézifékkar,
- - egyéb kezelőszervek: világításkapcsoló, irányjelző berendezés stb.,
- - működő műszerek (sebesség- és fordulatszám-mérő, kilométer-számláló, visszajelző műszerek, világítás stb.);
Fotorealisztikus vagy 3D technológiájú képmegjelenítést alkalmaz:
- - fotorealisztikus megjelenítés esetén nagyméretű monitorral,
- - 3D technológiájú grafikus megjelenítés esetén nagyméretű monitorral vagy 180 fokos látószögű vetítőfallal,
- - ez utóbbi esetben valósidejű-üzemmódú (TFT-kijelzős) visszapillantó tükrökkel rendelkezik;
Eredeti hanghatásokat kelt:
- - motor-fordulatszám,
- - irányjelző visszajelzés,
- - kézifék,
- - kerékblokkolás stb.;
Teljes magyar nyelvű környezetben működik:
- - menürendszer,
- - beállítási (kalibrálási) lehetőségek,
- - rendszerüzenetek,
- - feladatismertetés,
- - feladatértékelés (szöveges és grafikus) stb.;
Folyamatosan méri és rögzíti (és értékeléskor kiírja):
- - a motorfordulatszámokat a különböző helyzetekben,
- - a bekapcsolt sebességi fokozatokat,
- - a sebességváltások számát,
- - a fajlagos és/vagy a 100 km-re vetített (átlagos) tüzelőanyag-fogyasztást,
- - az alkalmazott fékezőerőt,
- - a reakcióidőt (fék-, tengelykapcsoló-, kormányműködtetés),
- - a tengelykapcsoló oldásának az idejét,
- - a kormányreakciót (beavatkozás ideje, kormányreakció mértéke) stb.;
Alkalmas:
- - alkalmasság-vizsgálatra (reakcióteszt),
- - a gazdaságos és környezetkímélő vezetési mód gyakoroltatására és értékelésére, - veszélyhelyzetek felismertetésére és elhárításuk gyakoroltatására,
- - különböző veszélyhelyzetek szimulálására,
- - alkoholos állapotban történő járművezetés szimulálására,
- - a 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet 12. sz. melléklete 5.3., valamint a 13. sz. melléklete 5. pontjában meghatározott vezetési feladatok gyakoroltatására;
Rögzíti:
- - a járművezetők bizonyos adatait (nem, életkor, vezetési gyakorlat),
- - a járművezetők teljesítményeit,
- - környezetkímélő és energiatakarékos vezetési mód eredményeit,
- - a jármű technikai kezelésének minőségét (fordulatszám, kapcsolások száma stb.),
- - a cselekvési késedelmet (reakcióidő) a fékpedálnál, a tengelykapcsoló pedálnál, a kormány-beavatkozásnál,
- - a fékezés intenzitását, az alkalmazott fékezőerőt,
- - a kormányzás intenzitását (alul- vagy túlreagálás),
- - az értékeket képernyőre írja és/vagy kinyomtatja,
- - a gépkocsivezető teljesítményeit szövegesen és grafikusan értékeli;
A veszélyhelyzetek, veszélyszimulációk és egyéb feladatok:
- - véletlenszerűen is generálhatók,
- - egyesével is előhívhatók, - megismételhetők,
- - visszajátszhatók;
Értékeli a gépkocsivezető magatartását és megmutatja a helyes eljárást:
- - hol lett volna felismerhető a veszélyhelyzet,
- - mi és melyik
- – időbeli vagy térbeli
- – pontban lett volna a helyes reakció,
- - mikor kellett volna fékezni,
- - mekkora erővel kellett volna fékezni,
- - mikor kellett volna oldani a tengelykapcsolót, stb.