Jogsi blog

Mivel már kb. húsz éve vezetek eddig balesetmentesen és túl a másfél millió levezetett kilométeren, gondoltam foglalkozok a "jogsi megszerzésének buktatóival" a gépjárművezető képzés áldatlan és áldott állapotával. Sok mindent hallok, sok mindent látok "majd én megmondom, mi van" vagy ha nem akkor megmondjátok ti...

Rovatok

Friss hozzászólások

pagerank

PageRank Kereső optimalizálás

Szimulátorok a gépjárművezető képzésben

red alert 2008.11.12. 05:10

Rég nem láttam semmi érdekeset... de most itt van! Az Infomod System oldalán olvastam a következő leírást...

FOERST Tehergépjármű és Autóbusz szimulátor

A FOERST vezetéstechnikai szimulátort autósiskolák számára és továbbképző központokban történő alkalmazásra fejlesztette ki a több mint 30 éves tapasztalattal rendelkező gyártó, a Foerst GmbH. A szoftverillesztésnek köszönhetően tehergépjármű vagy busz kerül szimulálásra. A felépítmény tömör, robosztus szerkezetű és eredeti MAN kezelőelemekkel és kormánykerékkel készült. A sebességváltás a legmodernebb tehergépjárművekben megtalálható „soft tip” rendszerű 8 fokozatú sebességváltó rendszerrel történik. (Opcionálisan hagyományos 8 fokozatú sebességváltóval is kérhető) A műszerfalat egy 15“ síkképernyő szimulálja, amely minden járműtípushoz megfelelően illeszkedik. A megjelenítő rendszer 3 darab, 32“ LCD kijelzős síkképernyőből áll. Az ülés három fokozatban szabadon állítható, biztonsági övvel.

A természetes hangeffektusokról pozícionált többcsatornás hangrendszer gondoskodik. Az egyenetlen útszakaszt szimuláló fejezetben érzékelteti az egyenetlen útpálya okozta rázkódásokat és a vezetés közben bekövetkező dinamikus eseményeket, valamint egyúttal gondoskodik a vezetőfülke függőleges irányú mozgásáról is (fékezéskor és gyorsításkor bólint). A szimulátor teljesen magyar nyelvű mind a menürendszer mind az egyéb feliratok és instrukciók szempontjából.

Szállítási szélesség: 78 cm, Teljes szélesség: 2,10 m, Hosszúság: 1,60 m, A vezetőfülke modul súlya az egyenetlen útszakaszt szimuláló készülékkel: 200 kg, A megjelenítő rendszer súlya: 155 kg. Hálózati csatlakozás: 230 V, 4,5 A, Horizontális látószög: 180°.

 

NKH TÁJÉKOZTATÓ - részletek

Járművezetés a vészhelyzetek létrehozására alkalmas tanpályán vagy korszerű szimulátor berendezésen

E gyakorlati vizsgaelem célja annak a felmérése, hogy a vizsgázó hogyan tudja kezelni a járművet különböző útviszonyok mellett, nedves és különösen síkos útfelületen.

A végrehajtandó feladatok a következők:

  1. vészfékezéssel történő megállás,
  2. haladás közbeni megpördülés, sodródás esetén a gépkocsi megtartása az úton,
  3. fékezés közbeni megpördülés, sodródás esetén a gépkocsi megtartása az úton,
  4. megpördült gépkocsival megállás akadály előtt,
  5. akadály kikerülése fékezéssel és fékezés nélkül.

A gyakorlat csúszós pályán és korszerű szimulátoros berendezésen is végrehajtható. A gyakorlatok megtervezéséért a képzőszerv vezetője, a feladatok szakszerű és biztonságos végrehajtásáért a tréningvezető oktató (instruktor) felel. A gyakorlat ideje 30 perc.

Korszerű szimulátornak minősíthető az a berendezés, amelyik:

Eredeti gépkocsi berendezéseket tartalmaz,úgy mint:

  • - vezetőülés biztonsági övvel,
  • - műszerfal,
  • - pedálok,
  • - sebességváltó kar,
  • - kézifékkar,
  • - egyéb kezelőszervek: világításkapcsoló, irányjelző berendezés stb.,
  • - működő műszerek (sebesség- és fordulatszám-mérő, kilométer-számláló, visszajelző műszerek, világítás stb.);

Fotorealisztikus vagy 3D technológiájú képmegjelenítést alkalmaz:

  • - fotorealisztikus megjelenítés esetén nagyméretű monitorral,
  • - 3D technológiájú grafikus megjelenítés esetén nagyméretű monitorral vagy 180 fokos látószögű vetítőfallal,
  • - ez utóbbi esetben valósidejű-üzemmódú (TFT-kijelzős) visszapillantó tükrökkel rendelkezik;

Eredeti hanghatásokat kelt:

  • - motor-fordulatszám,
  • - irányjelző visszajelzés,
  • - kézifék,
  • - kerékblokkolás stb.;

Teljes magyar nyelvű környezetben működik:

  • - menürendszer,
  • - beállítási (kalibrálási) lehetőségek,
  • - rendszerüzenetek,
  • - feladatismertetés,
  • - feladatértékelés (szöveges és grafikus) stb.;

Folyamatosan méri és rögzíti (és értékeléskor kiírja):

  • - a motorfordulatszámokat a különböző helyzetekben,
  • - a bekapcsolt sebességi fokozatokat,
  • - a sebességváltások számát,
  • - a fajlagos és/vagy a 100 km-re vetített (átlagos) tüzelőanyag-fogyasztást,
  • - az alkalmazott fékezőerőt,
  • - a reakcióidőt (fék-, tengelykapcsoló-, kormányműködtetés),
  • - a tengelykapcsoló oldásának az idejét,
  • - a kormányreakciót (beavatkozás ideje, kormányreakció mértéke) stb.;

Alkalmas:

  • - alkalmasság-vizsgálatra (reakcióteszt),
  • - a gazdaságos és környezetkímélő vezetési mód gyakoroltatására és értékelésére, - veszélyhelyzetek felismertetésére és elhárításuk gyakoroltatására,
  • - különböző veszélyhelyzetek szimulálására,
  • - alkoholos állapotban történő járművezetés szimulálására,
  • - a 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet 12. sz. melléklete 5.3., valamint a 13. sz. melléklete 5. pontjában meghatározott vezetési feladatok gyakoroltatására;

Rögzíti:

  • - a járművezetők bizonyos adatait (nem, életkor, vezetési gyakorlat),
  • - a járművezetők teljesítményeit,
  • - környezetkímélő és energiatakarékos vezetési mód eredményeit,
  • - a jármű technikai kezelésének minőségét (fordulatszám, kapcsolások száma stb.),
  • - a cselekvési késedelmet (reakcióidő) a fékpedálnál, a tengelykapcsoló pedálnál, a kormány-beavatkozásnál,
  • - a fékezés intenzitását, az alkalmazott fékezőerőt,
  • - a kormányzás intenzitását (alul- vagy túlreagálás),
  • - az értékeket képernyőre írja és/vagy kinyomtatja,
  • - a gépkocsivezető teljesítményeit szövegesen és grafikusan értékeli;

A veszélyhelyzetek, veszélyszimulációk és egyéb feladatok:

  • - véletlenszerűen is generálhatók,
  • - egyesével is előhívhatók, - megismételhetők,
  • - visszajátszhatók;

Értékeli a gépkocsivezető magatartását és megmutatja a helyes eljárást:

  • - hol lett volna felismerhető a veszélyhelyzet,
  • - mi és melyik
  • – időbeli vagy térbeli
  • – pontban lett volna a helyes reakció,
  • - mikor kellett volna fékezni,
  • - mekkora erővel kellett volna fékezni,
  • - mikor kellett volna oldani a tengelykapcsolót, stb.

Címkék: tréning szimulátor képzés csúszós gépjármű gki autósiskola

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autosiskola.blog.hu/api/trackback/id/tr82764573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jana 2008.11.18. 19:49:15

Király kis gép... kipróbálnám..
süti beállítások módosítása