Jogsi blog

Mivel már kb. húsz éve vezetek eddig balesetmentesen és túl a másfél millió levezetett kilométeren, gondoltam foglalkozok a "jogsi megszerzésének buktatóival" a gépjárművezető képzés áldatlan és áldott állapotával. Sok mindent hallok, sok mindent látok "majd én megmondom, mi van" vagy ha nem akkor megmondjátok ti...

Rovatok

Friss hozzászólások

pagerank

PageRank Kereső optimalizálás

VALÓSÍTSD MEG A SAJÁT ÁLMAID

red alert 2008.12.13. 04:24

Rinspeed Splash - a kétéltü

MAKE YOUR OWN DREAMS COME TRUE - VALÓSÍTSD MEG A SAJÁT ÁLMAID

Ez nem autósiskola, nem is jogosítvány, de nagyon jó... Régebben már láttam valahol fotón az alábbi koncepciót, de kikerült a látótermből és ezzel annyiban maradtunk... Ma  megtaláltam az alábbi videót (a fenti címmel) és úgy döntöttem közzéteszem.

A svájci Rinspeed cég kétéltű kreációja Genfben mutatkozott be élőben 2004 tavaszán.
A Splash első pillantásra egy egyszerű sportkocsinak tűnik, bár 3,76 méteres hosszával szokatlanul rövid, és némi gyanakodásra adhat okot a megemelt orr-rész is, amely egy sportkocsi esetében nem feltétlenül előnyös, viszont a vízben elengedhetetlen.
A Splash igazi trükkje a vízben derül ki: a hidraulikusan mozgatható terelőlapok segítségével ugyanis valódi szárnyashajóvá változtatható, amely a vízből nagyrészt kiemelkedve akár 80 km/h sebességgel is haladhat - ez már száguldásnak számít motorcsónakos körökben. Emellett az autó szárazon sem vall szégyent: 5,9 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h sebességre, és akár 200 km/h-val is képes haladni.
Mindezt egy szokatlan felépítésű motor teszi lehetővé: a Splash motorházában egy kéthengeres, 750 köbcentis, turbófeltöltéses motor dolgozik, amely 140 lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig 150 Nm 3500-as percenkénti fordulatszámon.

 

Szólj hozzá!

Szimulátorok a gépjárművezető képzésben

red alert 2008.11.12. 05:10

Rég nem láttam semmi érdekeset... de most itt van! Az Infomod System oldalán olvastam a következő leírást...

FOERST Tehergépjármű és Autóbusz szimulátor

A FOERST vezetéstechnikai szimulátort autósiskolák számára és továbbképző központokban történő alkalmazásra fejlesztette ki a több mint 30 éves tapasztalattal rendelkező gyártó, a Foerst GmbH. A szoftverillesztésnek köszönhetően tehergépjármű vagy busz kerül szimulálásra. A felépítmény tömör, robosztus szerkezetű és eredeti MAN kezelőelemekkel és kormánykerékkel készült. A sebességváltás a legmodernebb tehergépjárművekben megtalálható „soft tip” rendszerű 8 fokozatú sebességváltó rendszerrel történik. (Opcionálisan hagyományos 8 fokozatú sebességváltóval is kérhető) A műszerfalat egy 15“ síkképernyő szimulálja, amely minden járműtípushoz megfelelően illeszkedik. A megjelenítő rendszer 3 darab, 32“ LCD kijelzős síkképernyőből áll. Az ülés három fokozatban szabadon állítható, biztonsági övvel.

A természetes hangeffektusokról pozícionált többcsatornás hangrendszer gondoskodik. Az egyenetlen útszakaszt szimuláló fejezetben érzékelteti az egyenetlen útpálya okozta rázkódásokat és a vezetés közben bekövetkező dinamikus eseményeket, valamint egyúttal gondoskodik a vezetőfülke függőleges irányú mozgásáról is (fékezéskor és gyorsításkor bólint). A szimulátor teljesen magyar nyelvű mind a menürendszer mind az egyéb feliratok és instrukciók szempontjából.

Szállítási szélesség: 78 cm, Teljes szélesség: 2,10 m, Hosszúság: 1,60 m, A vezetőfülke modul súlya az egyenetlen útszakaszt szimuláló készülékkel: 200 kg, A megjelenítő rendszer súlya: 155 kg. Hálózati csatlakozás: 230 V, 4,5 A, Horizontális látószög: 180°.

 

NKH TÁJÉKOZTATÓ - részletek

Járművezetés a vészhelyzetek létrehozására alkalmas tanpályán vagy korszerű szimulátor berendezésen

E gyakorlati vizsgaelem célja annak a felmérése, hogy a vizsgázó hogyan tudja kezelni a járművet különböző útviszonyok mellett, nedves és különösen síkos útfelületen.

A végrehajtandó feladatok a következők:

  1. vészfékezéssel történő megállás,
  2. haladás közbeni megpördülés, sodródás esetén a gépkocsi megtartása az úton,
  3. fékezés közbeni megpördülés, sodródás esetén a gépkocsi megtartása az úton,
  4. megpördült gépkocsival megállás akadály előtt,
  5. akadály kikerülése fékezéssel és fékezés nélkül.

A gyakorlat csúszós pályán és korszerű szimulátoros berendezésen is végrehajtható. A gyakorlatok megtervezéséért a képzőszerv vezetője, a feladatok szakszerű és biztonságos végrehajtásáért a tréningvezető oktató (instruktor) felel. A gyakorlat ideje 30 perc.

Korszerű szimulátornak minősíthető az a berendezés, amelyik:

Eredeti gépkocsi berendezéseket tartalmaz,úgy mint:

  • - vezetőülés biztonsági övvel,
  • - műszerfal,
  • - pedálok,
  • - sebességváltó kar,
  • - kézifékkar,
  • - egyéb kezelőszervek: világításkapcsoló, irányjelző berendezés stb.,
  • - működő műszerek (sebesség- és fordulatszám-mérő, kilométer-számláló, visszajelző műszerek, világítás stb.);

Fotorealisztikus vagy 3D technológiájú képmegjelenítést alkalmaz:

  • - fotorealisztikus megjelenítés esetén nagyméretű monitorral,
  • - 3D technológiájú grafikus megjelenítés esetén nagyméretű monitorral vagy 180 fokos látószögű vetítőfallal,
  • - ez utóbbi esetben valósidejű-üzemmódú (TFT-kijelzős) visszapillantó tükrökkel rendelkezik;

Eredeti hanghatásokat kelt:

  • - motor-fordulatszám,
  • - irányjelző visszajelzés,
  • - kézifék,
  • - kerékblokkolás stb.;

Teljes magyar nyelvű környezetben működik:

  • - menürendszer,
  • - beállítási (kalibrálási) lehetőségek,
  • - rendszerüzenetek,
  • - feladatismertetés,
  • - feladatértékelés (szöveges és grafikus) stb.;

Folyamatosan méri és rögzíti (és értékeléskor kiírja):

  • - a motorfordulatszámokat a különböző helyzetekben,
  • - a bekapcsolt sebességi fokozatokat,
  • - a sebességváltások számát,
  • - a fajlagos és/vagy a 100 km-re vetített (átlagos) tüzelőanyag-fogyasztást,
  • - az alkalmazott fékezőerőt,
  • - a reakcióidőt (fék-, tengelykapcsoló-, kormányműködtetés),
  • - a tengelykapcsoló oldásának az idejét,
  • - a kormányreakciót (beavatkozás ideje, kormányreakció mértéke) stb.;

Alkalmas:

  • - alkalmasság-vizsgálatra (reakcióteszt),
  • - a gazdaságos és környezetkímélő vezetési mód gyakoroltatására és értékelésére, - veszélyhelyzetek felismertetésére és elhárításuk gyakoroltatására,
  • - különböző veszélyhelyzetek szimulálására,
  • - alkoholos állapotban történő járművezetés szimulálására,
  • - a 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet 12. sz. melléklete 5.3., valamint a 13. sz. melléklete 5. pontjában meghatározott vezetési feladatok gyakoroltatására;

Rögzíti:

  • - a járművezetők bizonyos adatait (nem, életkor, vezetési gyakorlat),
  • - a járművezetők teljesítményeit,
  • - környezetkímélő és energiatakarékos vezetési mód eredményeit,
  • - a jármű technikai kezelésének minőségét (fordulatszám, kapcsolások száma stb.),
  • - a cselekvési késedelmet (reakcióidő) a fékpedálnál, a tengelykapcsoló pedálnál, a kormány-beavatkozásnál,
  • - a fékezés intenzitását, az alkalmazott fékezőerőt,
  • - a kormányzás intenzitását (alul- vagy túlreagálás),
  • - az értékeket képernyőre írja és/vagy kinyomtatja,
  • - a gépkocsivezető teljesítményeit szövegesen és grafikusan értékeli;

A veszélyhelyzetek, veszélyszimulációk és egyéb feladatok:

  • - véletlenszerűen is generálhatók,
  • - egyesével is előhívhatók, - megismételhetők,
  • - visszajátszhatók;

Értékeli a gépkocsivezető magatartását és megmutatja a helyes eljárást:

  • - hol lett volna felismerhető a veszélyhelyzet,
  • - mi és melyik
  • – időbeli vagy térbeli
  • – pontban lett volna a helyes reakció,
  • - mikor kellett volna fékezni,
  • - mekkora erővel kellett volna fékezni,
  • - mikor kellett volna oldani a tengelykapcsolót, stb.

Címkék: tréning szimulátor képzés csúszós gépjármű gki autósiskola

1 komment

Próba Jogosítvány - MADE IN AUSTRALIA

red alert 2008.09.13. 08:19

Olvastam egy blogbejegyzést Ausztráliából "mindenletséges" a blog címe, nem a közlekedésről szól a blog, de érdekes dolgot villant fel a próbajogsival kapcsolatban. A bejegyzés a következő képpen néz ki:

Hát, elmúlt három év. Hogy három év hosszú-e vagy rövid, nézőpont kérdése. No, nem hadoválok tovább, a három éves jogsink járt le, és nem is tegnap, hanem áprilisban, de akkor valahogy elmaradt a jelentés róla. 

No, amikor jogsit kérsz, akkor megmondhatod, hogy hány évre szeretnéd. A három és a tíz éves változat között lehet választani, mi a hármast választottuk, amikor 2005-ben megérkeztünk. A jogsi lejárta előtt 4 héttel fejenként egy levelet kaptunk, amiben felvázolták, milyen módon újíthatjuk meg a jogsit, mi a legegyszerűbbet választottuk, a VicRoads weblapján hitelkártyával kifizettük a díjat, aztán rá egy hétre már ott figyelt az új jogsi a postaládánkban. (Mivel a fénykép nem volt öt évnél idősebb, az előző igazolványképet használták „újra”). A tíz éves ára természetesen pont annyival több, mint amennyivel 10 év hosszabb, mint 3 év.)  
Eddig ez csak afféle, kis érdekes volt, hát jöjjön a poén: mivel ugyebár nekem sikerült egy fekete pontot begyűjteni az itt-tartózkodásunk alatt, ezért nekem a teljes díjat kellett fizetni, míg Ági „pont nélkülisége” 30% kedvezményt jelentett a jogosítvány árából, függetlenül attól, hogy a 3 vagy 10 éves konstrukciót választotta. Legközelebb én is odafigyelek - érdemes. Azért, hogy ne mondjátok, hogy nem vagyok aktuális, egy 2008 július elsején életbe lépő módosításról is essen szó. A háttér: Victoriában a jogsi megszerzése után a vezető nem teljes értékű jogosítványt kap kézbe, hanem egy meghatározott ideig próbaidős lesz. Mit jelent ez? A próba jogsisok (a „full”-osokkal ellentétben) nem fogyaszthatnak vezetés előtt alkoholt, és a szerezhető hibapontok is máshogy kerülnek számításra, bár erről valamikor írtam „demerit point” címen. A baleseti statisztikák sajnos azt mutatják, hogy a fiatalok felelőtlenül vezetnek úgy pestiesen: „unblock”, ami sajnos a halálos közúti balesetek számában le is mérhető. Persze, diszkósbalesetek, mondhatnád - ez nem újdonság. 

Sajnos nem, és a gáz, hogy, minél többen vannak a kocsiban, annál valószínűbb, hogy a baleset végzetes kimenetelű. (Jocó, ezt a kanyart úgysem tudod 90-el bevenni...) A statisztikai adatok szerint a próbajogsisok NÉGYSZER annyi halálos balesetben vesznek részt, abban az esetben, ha kettőnél több utast szállítanak. Szóval, a július első napjától a huszonegy éven aluli „P”-s vezetők maximum egy barátot szállíthatnak, aki 16-21 év közötti, nem csak péntek vagy szombat este, hanem bármikor!

 

Az eredeti, a kérdéssel foglalkozó weboldal itt van ha érdekel valakit. A tanulságot mindenki vonja le maga, Kropi kösz a beszámolót

7 komment

Új autósiskolák adatait gyűjtő oldal készül

red alert 2008.08.17. 18:33

Ma beütöttem azt a címet, hogy: www.autosiskola.hu 

és láttam változott az oldal, ingyen regisztrálsz képzésformát adhatsz meg stb., ötletnek nem rossz, de várjuk ki a végét...

Címkék: regisztráció képzés jogosítvány autósiskola autósiskolák

Szólj hozzá!

Hajtási igazolványok botránya Aradon - Törvény-szlalom

red alert 2008.07.13. 18:39

Az Argeş megyében kirobbant jogosítvány-botrány után, a korrupcióellenes (DNA) ügyészek Aradon is lecsaptak a hajtási igazolványok kibocsátásával foglalkozó szolgálat vezetőire, miután valaki korrupcióval vádolt egy aradi rendőrt.

A panaszt márciusban nyújtotta be az illető, aki szerint egy aradi felügyelő 450 eurót kért és vett el tőle azért, hogy kollégáinál közbenjárjon a hajtási „akadálymentes” kiadásáért. Ma a DNA ügyészei már a prefektúra hatáskörébe tartozó, a V. Babeş utcában lévő, jogosítványokkal foglalkozó szolgálat alkalmazottait vették górcső alá, a napokban pedig szigorú vizsgálatok zajlanak.

Cristian Lazăr, az üggyel foglalkozó aradi ügyész a Nyugati Jelennek ma nyilatkozott visszafogottan a történtekről. Elmondása szerint eljárást indítottak egy bizonyos B. I. nevű aradi rendőrfelügyelő ellen befolyással való üzérkedés alapos gyanújával. A rendőr a panasz szerint bizonyos összeg ellenében rövid időn belül, elméleti és gyakorlati vizsga leadása nélkül intézte volna el a jogosítvány kiadását. Még nem biztos, hogy ez volt az egyetlen alkalom.

„Már több hónapja tudtuk, hogy Aradon is problémák vannak a jogosítványok kiadási módjánál. Nyomozóink hosszú ideje figyelték az illetékeseket, információink szerint eddig legalább 19 személynek intézték el így a hajtásiját. Rajtuk kívül még 39 személyt is megfigyelünk. Rajtaütéses akción bizonyítottuk rá az illető rendőrre, hogy elfogadta a csúszópénzt. Jól megszervezett hálózatról van szó, ezért a nyomozás ennek a fázisában nagyon sok adatot még nem adhatunk. Több panasz is érkezett hozzánk különféle emberektől, akik a hajtási körüli illegalitásokra panaszkodtak. Jelenleg dossziékat vizsgálunk, majd a gyanúsítottakat fogjuk kihallgatni” – mondta Lazăr, aki szerint az aradi rendőr több mint tíz éve dolgozott a megyei rendőrség berkeiben. A korrupciós bűncselekményekkel minden bizonnyal nemcsak a prefektúra szolgálata, hanem egyes autósiskolák oktatói, illetve vizsgáztató rendőrök is be vannak sározva.    

A rendőrség a vizsgálatok zajlása alatti időszakra elzárkózott mindennemű nyilatkozattól, Gavril Popescu prefektus pedig a telefonban meghökkenten fogadta a hatáskörébe tartozó szolgálattal kapcsolatos információkat.

A fenti cikket a romániai Nyugati Jelen címü ujságban találtam... meg kéne nézni az államaparátust aki foglalkozik az ügyel... tanulság ? hát szerintem van...

Címkék: románia oktató autósiskola autósiskolák vizsgabiztos

Szólj hozzá!